מניית אפל השקעות באנרגיה מתחדשת

‎⁨מניית אפל השקעות באנרגיה מתחדשת לוחות⁩ לוחות סולאריים

אפל ידועה כחברה מובילה בתחום הטכנולוגיה, אך בשנים האחרונות החברה השקיעה גם בתחומי האנרגיה המתחדשת. השקעות אלו לא רק תורמות לקיימות, אלא גם משפיעות על ערך מניית אפל. מאמר זה יבחן את יוזמות אפל בתחום הקיימות והשפעתן על מניות אפל, בהשוואה למתחרותיה.

השקעות אפל באנרגיה מתחדשת

אפל השקיעה מיליארדי דולרים בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת. בשנת 2020, אפל התחייבה להפוך לחברה נטולת פליטות פחמן עד 2030. החברה משתמשת ב-100% אנרגיה מתחדשת בכל מרכזי הנתונים שלה מאז 2013. בשנת 2021, אפל הכריזה על קרן ירוקה בשווי 200 מיליון דולר להשקעה בפרויקטים של יערות משמרים.

דוגמאות לפרויקטים שהעלו את ערך מניית אפל:

מרכזי נתונים ירוקים: כל מרכזי הנתונים של אפל מופעלים ב-100% אנרגיה מתחדשת.

אפל פארק: המטה החדש של אפל, המתחם כולל לוחות סולאריים המספקים חשמל לכל הבניינים.

שיתוף פעולה עם ספקים: אפל מחייבת את ספקיה לעבור לשימוש באנרגיה מתחדשת. בשנת 2020, מעל 70 ספקים התחייבו להשתמש ב-100% אנרגיה מתחדשת.

קרן יערות: אפל הקימה קרן יערות בשווי 200 מיליון דולר להשקעה בפרויקטים של שימור יערות.

‎⁨מניית אפל והשקעות באנרגיה מתחדשת אפל פארק

השפעת ההשקעות על מניית אפל

ההשקעות באנרגיה מתחדשת משפרות את הדימוי הציבורי של אפל ומושכות משקיעים המתעניינים באחריות חברתית. בשנת 2020, ערך מניית אפל עמד על 75 דולר למניה בתחילת השנה, ובסוף השנה הגיע ל-132 דולר למניה. עלייה זו נבעה בחלקה מההשקעות בקיימות, לצד השקות מוצרים ושירותים חדשים.

ומה המתחריים עושים?

גוגל (GOOGL)

גוגל, כמו אפל, שמה דגש על אנרגיה מתחדשת. בשנת 2017, גוגל הפכה לחברה הראשונה המשתמשת ב-100% אנרגיה מתחדשת לכל הפעילויות הגלובליות שלה. החברה הכריזה על התחייבות להפוך לנטולת פליטות פחמן עד 2030. בשנת 2020, מניית גוגל עלתה בכ-30%.

אמזון (AMZN)

אמזון השיקה את תוכנית The Climate Pledge בשנת 2019, בה היא התחייבה להגיע לאפס פליטות פחמן עד 2040. החברה השקיעה במתקני אנרגיה סולארית ורוח והקימה קרן להשקעות בחדשנות סביבתית. בשנת 2020, מניית אמזון עלתה ביותר מ-75%.

מיקרוסופט (MSFT)

מיקרוסופט התחייבה להפוך לנטולת פליטות פחמן עד 2030 ולסלק את כל הפליטות ההיסטוריות שלה עד 2050. החברה משקיעה בטכנולוגיות לאגירת פחמן ובאנרגיה מתחדשת. בשנת 2020, מניית מיקרוסופט עלתה בכ-40%.

מי עושה את זה טוב יותר?

אפל מצליחה לעמוד ביעדיה ולהשקיע משמעותית באנרגיה מתחדשת, תוך הצבת סטנדרטים גבוהים בתחום. גוגל גם היא פועלת להקטנת פליטות הפחמן שלה, ומצליחה להתחרות היטב באפל. אמזון ממשיכה להשקיע רבות בתחום אך עדיין צריכה להדביק את הקצב של אפל וגוגל. מיקרוסופט, לעומת זאת, משקיעה רבות בטכנולוגיות לאגירת פחמן ומובילה בתחום זה.

השפעת ההשקעות על שוק ההון ועל מניית אפל

השקעות אפל באנרגיה מתחדשת משפיעות על השוק והופכות את החברה לאטרקטיבית יותר למשקיעים המתמקדים בקיימות. בשנת 2020, אפל הפכה לחברה הראשונה בעולם עם שווי שוק של שני טריליון דולר. המשקיעים רואים בכך הבעת אמון בעתידה של החברה וביכולתה להוביל את תחום הקיימות.

השפעת מניית אפל על בורסת תל אביב

ביולי 2020, כאשר מניית אפל זינקה ב-40%, קרנות נאמנות ומניות אחרות בעולם ובארץ. בורסה תל אביב רשמה רווחים משמעותיים למשקיעים המקומיים במנייה. לדוגמה, קרן נאמנות ישראלית המחזיקה במניות אפל ראתה עלייה בערכה, מה שהוביל להשקעות נוספות בשוק ההון המקומי. השפעתה של מניית אפל הורגשה כאשר השקעות רבות נוספות נכנסו לשוק, מה שהביא לעלייה כללית בערך המניות בבורסה בתל אביב.

‎⁨מניית אפל והשקעות באנרגיה מתחדשת עולם ירוק

העולם מעריך קיימות

אפל משקיעה רבות באנרגיה מתחדשת ובקיימות, מה שמוסיף לערך המניה שלה ומושך משקיעים חדשים. גוגל, אמזון ומיקרוסופט גם הן פועלות בתחום זה, וכל אחת מהן מציעה גישות שונות להשגת היעדים. אפל מבינה מגמות היא רואה לאיפה העולם מתקדם והיא לוקחת את המעבר לאנרגיה מתחדשת וקיימות בשתי הידיים. החברה יודעת ומאמינה כי ערכים אלו יחזקו את המניה וישימו אותה בחוד החנית.

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *